Stručná sumarizace:
- Zjišťuji, že mi občas nepřijdou SMS, které mi známí posílali.
- Mnohokrát jsem to řešil s operátorem, nakonec jsem vždy vypnul telefon, oni něco provedli zapnul a SMS přišly.
- Telefon byl vyměněn za nový (stejný typ), SIM byla vyměněna, bankovní aplikace znovu nahrána.
- Někdy se objevily SMS třeba po dvou dnech, někdy jsem si musel zavolal do T-Mobile, abych mohl potvrdit bankovní převody: Řešili to něčím, co nazývají "prošťouchávací SMS"
- Na žádné řešení nikdy nikdo nepřišel a mně došla trpělivost - když mi nepřišla důležitá zpráva - a koncem listopadu jsem napsal jsem přiměřeně expresivní stížnost.
- Obdržel jsem na stížnost paralelně dvě různé odpovědi:
a) „Nase technicke oddeleni dnes Vas pozadavek vyresilo, o cemz jste byl informovan prostrednictvim SMS. Sluzba SMS je funkcni v plnem rozsahu.“
b) výtah: „V ramci moznosti doporucujeme vyzkouset po urcitou dobu prijem textovych zprav na Vasi SIM kartu vlozenou v jinem mobilnim telefonu. Jestlize bude nekorektni prijem SMS pretrvavat, obratte se prosim na nejblizsi Znackovou prodejnu T-Mobile, kde provedeme na ctecim zarizeni kontrolu Vasi SIM karty. V opacnem pripade doporucujeme reklamovat pouzivany mobilni telefon.“
Vtipně tedy vše fungovalo a zároveň nefungovalo. A doporučení k výměně telefonu a SIM bylo nesmyslné, protože už bylo vyzkoušené.
- Už jsem přestal být asertivní a žádal VYŘEŠENÍ mého problému. Požádal jsem už pouze o písemnou komunikaci, protože nerad žiji utloukán opakovanými otázkami podpory.
- Jako kdyby v T-Mobile neměli archivovány všechny volání, stížnosti a maily, dostal jsem zase mail plný otázek, na které jsem už snad 20x odpovídal.
- Vše jsem znovu mailem vysvětlil a znovu žádal o řešení.
- Ozval se mi PRVNÍ (!!!!!) technik, který mi CHTĚL POMOCT. Po dlouhém rozhovoru, kdy zjistil, že mi fakt SMS nechodí (asi díky kombinaci „přenesené číslo – eKonto – Android - G1“), tak mi nabídl zajištění výměny přístroje, čímž by se problém měl vyřešit. Doporučil mi HTC HD2 s tím, že zaplatím rozdíl prodejních cen v době nákupu, což nevím kolik bylo, ale tak tisícovka. To jsem byl ochoten doplatit, mladík mi nabídl i pomoc, že to zařídí na prodejně.
- Po půlhodině, kdy jsem měl dobrý pocit z vyřešení problému, mi volal tentýž technik. Celý nešťastný, že mu nikde nechtějí vyjít vstříc atd. Prý to bude eskalovat dál, ale neví jak to dopadne. Prý, kdybych byl alespoň firemní klient, tak by mu snad někdo vyšel vstříc ...
- I převedl jsem číslo do firemní flotily a zkusil si vyžádat smluvené řešení jako silný firemní klient. Odpovědí bylo, že občasné nedoručování SMS je VLASTNOSTÍ a nikoliv CHYBOU telefonu.
- Nezávisle na tom mi volal onen ochotný technik, aby mi sdělil, že vlastně zjistil totéž. Prostě, že mi to fungovat nebude spolehlivě nikdy.
- Řekl jsem si, že napíšu tenhle článek a dám si tu práci demonstrovat, co je podle tohoto světového operátora normální služba:
- Pokud snad někdo máte nějakou zkušenost s podobným problémem nebo návod, jak jste takovou věc řešili vy, velmi to uvítám.
AKTUALIZACE 23. 12. 2009 - Šaškárna právě vyvrcholila!
Právě mi opět volal kdosi ze zákaznické podpory a mimo jiné mi sdělil, že bych si "měl pořídit jiný mobilní telefon.". Řekl jsem mu, že to už vím od jeho kolegů, načež dodal: "Tak proč se tím neřídíte?!". Řekl jsem mu, že to očekávám od nich - prostě výměnu telefonu za jiný funkční. Na to mi sdělil: "To nejsme schopní dál řešit". Prý patří mé číslo mezi "top business zákazníky" a tam se mám obracet. Na mé upozornění, že už nechci slyšet informace o tom, čím to je, ale že chci ŘEŠENÍ byla odpověď lakonická: "NEJSME SCHOPNÍ TEN PROBLÉM VYŘEŠIT" s ironickým dovětkem: "Můžete mi tady nechat vaši sim kartu s přístupem do banky a můžeme to tady testovat."